17日目

17日目

 

特集記事:コーヒ文化

 

日本には、「コーヒの文化」がある。

スタバ(1000店)やドトール等というチェーン店がいっぱいある。

ほとんどの外国に対して、そのチェーン店の基準が十分かもけど、オーストラリア人の味覚に満たさないものだ。意外に、オーストラリア国は辺ぴなところであっても、コーヒといえば国民は高い質の基準を持っている。

オーストラリアへの多くの移民はイタリアとギリシャから来た。その移民達はコーヒーメーカーとコーヒ愛情を持って来た。だから、オーストラリアの皆は質なコーヒをよく分かる。

6500店の95%は自営的なカフェである。

2000年にスタバは84店を出店されたけど8年後61店がしまった。

オーストラリア人は良質なコーヒを飲もうと務めている。

 

たくさんの分野って、世界より日本の技術と能力が高い。最近、日本のウィスキーで、スコットランドより勝った。

でも、残念ながらできることといえばヤッパリコーヒのレベルは低い。

 

 

Day 17

 

There is a coffee culture in Japan – it’s a bit hard to miss one of the 1000 Starbucks, or a number of other chain cafes. For most foreigners, the standard of the chain-ten may be satisfactory, but the average Aussie will be unimpressed. Despite being a remote island nation, Australia’s coffee standards are very high.

 

Many Australians are descended from Italian and Greek immigrants who brought with them coffee machines and a love of the roasted bean. The influence on Australian coffee culture is undeniable.

95% of Australia’s cafes are independently owned. In 2000, 84 Starbucks were opened in Australia, but it took only 8 years before 61 of these were closed. Australians certainly have standards.

 

In a lot of areas, Japan has superior know-how and dedication to high quality. Recently, it won out over Scotland for world’s best whiskey.

Regrettably however, it’s hard to find fine espresso coffee in the country.